23 Haziran 2016 Perşembe

İkna Etme Sanatı, Nasıl İkna Ederim ?

İKNA ETME SANATI
“İkna edemiyorum, ben de ikna yeteneği yok” diyorsanız bilmediğiniz şeyler var demektir.
İkna etme gücüne sahip olmak mucize değil.

Bana son zamanlarda en çok sorulan ve incelikleri için danışılan konuların başında İKNA var, hatta o gün yayında bir dinleyicim şöyle dedi;
-Eşimi ikna edersem bu hafta sonu bir yerlere gitme planım var.
Ben de merak ettim ve sordum,
-Tatile, eğlenceye ya da kimsenin hayır demeyeceği bir konuda  bile ikna edemiyorsan bir iletişim sorununuz olmasın” dedim.
Ve karşımdaki beyefendinin sessiz kalması her şeyi ortaya koyuyordu, aslında iletişim problemlerimiz ya da ikna etme konusundaki zayıf taraflarımız ya da diğer bir söyleyişle  iletişim kazalarımız aslında tüm motivasyonumuzu ve keyfimizi kaçırıyor. O zaman bunların üstesinden gelip karşımızdakini ikna edip işlerimizi, planlarımızı aklımızdan geçenleri hayata geçirebiliriz böylelikle daha mutlu ve daha güzel bir hayatımız olabilir. O zaman gelin ikna için küçük ipuçları, basit yöntemler ve tekniklerle bu işi nasıl yaparız görelim.
Maaşınıza zam yapması için patronunuzu, fikirlerinizi paylaşması için arkadaşınızı, çöpü dökmesi için eşinizi, odasını toplaması için çocuğunuzu ikna etmek, daha doğrusu başkalarını kendi istedikleriniz doğrultusunda yönlendirmek, yaşamınızı büyük ölçüde kolaylaştırır. Politikadan pazarlamaya, bilimsel tartışmalardan günlük alışverişlere dek insan ilişkilerinde en temel öğelerden biri ikna gücüdür. “İkna sosyal etkileşimin temel taşıdır”. İkna’nın  bir  “Sanat” bir “Yetenek” olduğunu söyleyenlerin  bu konudaki haklılıkları yok değil ancak herkes bu konuda kendini geliştirebilir ve ikna kabiliyetini sonradan da edinebilir. İkna, günümüzün en kilit kelimelerinden biri, her an her yerde sürekli birilerini ikna etme derdindeyiz. İkna’nın amacına ulaşmada kullandığı yöntem amaca doğru zorlamak yerine amacı ilgi çekici kılmaktır. İletişimde üstünlük kurmak adına en çok önemsediğimiz yöntem karşımızdakini ikna etmek. Ancak, insanları ikna etmek kompleks bir süreç, duruşunuz, ses tonunuz, kullandığınız kelimeler, iletişim anında ayrı ayrı etkilere sahip. Günümüzde kişileri etkilemek için çeşitli yöntemler sunulmakta, bunlar üzerine çeşitli araştırmalar yapılmakta. Ne yazık ki insanları kemikleşmiş düşüncelerinden vazgeçirmek ne kadar zorsa, ikna yeteneği gelişmiş insanlara karşı koymak da o kadar zordur. Psikologlar uzun süredir ikna konusuyla yakından ilgilenerek şu sorulara yanıt arıyor: Bazı insanların ikna kabiliyeti niçin başkalarından güçlüdür? Bir ikna stratejisi bazı koşullarda başarı sağlarken, bir diğeri aynı koşullarda niçin yarar sağlamaz? Peki, İnsanları ikna etmenin en etkili yolu hangisi?
Yapılan araştırmalar ve teknikler arasında bence uygulaması en pratik ve en kolay olan “Ama özgürsün” tekniği. Karar vermesini istediğiniz kişiye, seçiminde rahat olması gerektiğini, hayır deme özgürlüğünün de olduğunu, hissettirmeyi amaçlayan bir strateji. Kişiye “Ama özgürsün” diyerek, “Hayır dememen için sana baskı yapmıyorum, bu konuda kendini özgür hisset” mesajını iletiyoruz.
42 psikoloji makalesinin (22.000 kişi) gözden geçirilmesiyle çıkan sonuçlara göre (Carpenter, 2013), bu teknik bir kişiye “Evet” dedirtebilmek için şansı iki kat arttırıyor.
Bu tekniği kullanırken tam olarak aynı kelimeleri kullanmak zorunda da değilsiniz, ana konudan uzaklaşmadan farklı kelimelerle ifade edebildiğiniz sürece aynı etkiyle “Evet” cevabını alabiliyorsunuz.
Örneğin:   “Evet veya hayır demek sana kalmış”, “Kararını etkilemek istemem”
Ayrıca bu tekniği yüz yüze konuşmalar dışında yazışmalarda, e-maillerde de kullanabilirsiniz. Yüz yüze olmadığı sürece etkisi azalsa da, karşınızdakine evet dedirtmekte şansınızı yükseltmekte.
E-mail deyince söylemeden geçmeyim erkekler E-mail ile kadınlar yüz yüze daha fazla ikna ediyor.
kadın gruplarının toplumsal bağlar kurarak ortak bir karara varmaları. Elektronik haberleşme, kadınların toplumsal bağ kurmak için yararlandıkları sosyal davranışların önünü kesiyor.
Oysa erkek grupları tipik olarak iktidar ve bağımsızlık peşinde koşarlar ve bu da çoğunlukla rekabetçi bir ortam doğurur. Erkekler daha önce hiç karşılaşmamış iseler, bir konuda tartışırken, internet ortamında yazışmaları veya yüz yüze olmaları fark yaratmaz. Ancak daha önce karşılaşmış iseler ve aralarında rekabet de varsa, yüz yüze bir toplantı verimli geçmez. Oysa internet ortamında fikir alışverişi daha yararlı olur. Dolayısıyla elektronik haberleşme kadınların aralarında bağ kurmalarını engellerken, erkeklerin rekabetçi dürtülerini baskılarına yol açar.
Böylece eğer kadınsanız ve bir başka kadını “yola getirmek” için yüz yüze bir görüşme ayarlayın. Eğer erkekseniz ve yüzleşmekten hoşlanmıyorsanız e-posta ile haberleşin.
Klişeler işe yarar: Pahalı iyidir; gözlüklü insanlar, güven uyandırır vb.. Bunlar geniş kabul görmüş klişe yapılardır
Karşılıklı ödün verme kuralı: İlk önce istediğinizden daha büyük ve kabul edilmesi zor olan bir şey isteyin. (Ancak bunun mantıksız derecede büyük olmamasına dikkat edin). Bunu büyük ihtimalle de kabul etmeyecektir. Böylece asıl istediğiniz şeyi teklif ettiğinizde, en azından bunu yerine getirmek için bir istek duyacaktır.,
Seçenekleri sınırlayın: Daha az seçenek, seçim yapmayı kolaylaştırmakla kalmaz, seçiminizin daha iyi ve etkili olmasını da sağlar. Örneğin bir mağazada, insanların 6 çeşit reçelin tadına bakma fırsatı verildiğinde, reçel satışları, 20 çeşit reçelin tadına bakma fırsatı verildiği döneme oranla on kat artmıştır. Buradaki örnekte olduğu gibi seçeneklerin artırılması, reçellerin tadına bakanları artırır, satışları değil!
Hareket edin: Hedefiniz, yerinden oynamıyorsa ve ikna girişimleriniz dilediğiniz yönde ilerlemiyorsa bedeninizi hareket ettirin. Ayağa kalkarak odada gezinin. Bu hareketlenmenin, duyguları da harekete geçireceği kanıtlanmış bir olgudur. Bunu karşınızdaki kişi için de yapın. Hedefinizi fiziksel olarak harekete geçirirseniz, hedefinizin ruh halini de değiştirebilirsiniz
İkna için çaba göstermek biraz dersimizi çalışmamız gerektiği ortada harekete geçin, çaba gösterin ikna edemeyeceğiniz hiçbir şeyin olmadığını görün. İkna etmek için karşınızdakini incelemeyi ona uygun yöntemi kullanmayı da unutmayın.
Her konuda bana ulaşabilir ve merak ettiklerinizi danışabilirsiniz. Müzik’ten, mutfağa, hayattan, gelişime,kadın erkek ilişkilerinden, eğlenceye çok çeşitli konularla mart ayında buluşmak üzere.
Hoşçakalın...
İletişim:
Saocial Media / @ozguraksuna


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder